Latest News
Monday, November 07, 2016

Kelebihan Stevia GlamoHealth Alternatif Gula

Kelebihan Stevia GlamoHealth Alternatif Gula | Stevia? mungkin satu nama atau perkataan yang jarang kita dengar dan mungkin familiar kepada orang-orang tertentu sahaja. Apa itu Stevia? Stevia atau nama rasminya Stevia Rebaudiana. Apakah fungsi dan kehebatan tumbuhan ini? jom baca apa yang abam nak kongsikan ini.

Stevia GlamoHealth Alternatif Gula
Stevia GlamoHealth Alternatif Gula


Apa itu Stevia?

Di Malaysia ia juga di gelar sebagai "Pokok Gula" kerana dipercayai dapat mengurangkan kencing manis yang mana ia boleh dijadikan alternatif kepada gula. Stevia yang digunakan secara meluas sebagai pemanis ialah Stevia dari Spesis Rebaudiana. Ia juga dikenali sebagai sweetleaf, sugarleaf ataupun sweet herb.

Perbezaan Stevia dan Pudina
Perbezaan Stevia dan Pudina

Stevia Rebaudiana adalah spesies tumbuhan yang berbatang lembut dan tergolong dalam keluarga Bunga Matahari (Asteraceae), secara amnya dikenali sebagai daun manis, daun gula atau herba manis. Daun Stevia ini kelihatan seolah-olah daun Pudina tetapi rupa bentuk daunya lagi bujur dan tirus di bahagian hujungnya manakala daun Pudina kelihatan agak bulat. Namun begitu "texture" kedua-dua daun ini kelihatan hampir sama.

Stevia telah digunakan sebagai pemanis semulajadi oleh masyarakat di Brazil dan Paraguay sejak beratus-ratus tahun dahulu lagi. Ia mula digunakan oleh kaum Red Indian Guarani di Paraguay sejak 1500 tahun yang silam yang memanggilnya ka'a he'ê ("herba manis"). Ia digunakan terutamanya untuk memaniskan teh herba mereka.

Kelebihan Stevia GlamoHealth

Kita sedia maklum rakyat Malaysia memang sinonim dengan penyakit Kencing Manis. Kajian mendapati 1 daripada 7 orang menghidap Diabetis. Kini Glamo Health telah memperkenalkan satu produk titisan iaitu ekstrak daripada tumbuhan ini yang dipanggil Stevia GlamoHealth. Bagaimana Stevia Glamohealth sebagai alternatif kepada gula ini dapat membantu anda? ;

  • Ianya mampu menurunkan dan mengimbang kadar kandungan gula dalam badan dengan menukarkan gula kepada tenaga.
  • Menurunkan kadar gula dalam darah, pesakit diabetes dan hypoglycaemia.
  • Membantu melawaskan pembuangan air kecil.
  • Meningkatkan tenaga dalam badan.
  • Membantu sistem penghadaman makanan.
  • Membantu mereka yang mengalami masalah sukar tidur (insomnia).
  • Berupaya mengawal berat badan (obesiti).
  • Berupaya mengurangkan masalah keradangan
  • Menghilangkan sakit tekak kadar segera 
  • Membantu buang lemak dan membina otot bagi mereka yang mementingkan bentuk badan ideal khususnya untuk kaki gym dan bersukan.

Kelebihan Stevia GlamoHealth Alternatif Gula
Kelebihan Stevia GlamoHealth Alternatif Gula

Cara Penggunaan Stevia Glamor Health

Stevia Glamor Health ini cuma 30ml dan saiz botolnya besar sedikit daripada saiz botol eyemore. Sainya yang kecil ini sesuai untuk di bawa ke pejabat atau kemana sahaja. Cara penggunaannya yang sangat mudah iaitu dengan hanya menitiskannya kedalam minuman anda sebagai pengganti gula. Jadi kalau ke kedai makan atau di pejabat anda cuma perlu order atau bancuh minuman tanpa gula sahaja kemudian menitiskan Stevia Glamor Health ke dalam minuman anda. Mudahnyaaa !!!!

Bukan untuk minuman sahaja malah ianya juga boleh digunakan di dalam masakan seharian anda.

  • Titis dalam minuman atau masakan secukup rasa.
  • Titis 2 Titis dalam mulut sebelum tidur untuk segarkan badan keesokan hari.
  • Titis 2 titis ke tekak untuk hilangkan sakit tekak.

Stevia Glamo Health ini sesuai untuk lelaki dan wanita tidak kira peringkat umur kecuali bayi (0 hingga 5 tahun). Ianya juga sesuai untuk wanita mengandung yang mempunyai kandungan gula yang tinggi dalam darah kerana pembawakan bayi dalam kandungan.

Elak potong kaki dengan Stevia Glamor Health
Elak potong kaki dengan Stevia Glamor Health


Apa yang menarik seperti yang abam nyatakan di atas Stevia Glamor Health sesuai untuk yang mementingkan kesihatan tubuh badan yang ideal seperti kaki Gym yang khususnya bagi mereka yang ingin membina otot (body builder) dan untuk mereka yang sedang berdiet Atkins serta untuk pesakit kencing manis. Elak potong kaki dengan Stevia Glamor Health disamping untuk kehidupan yang lebih sihat.


Bagi untuk yang ingin mendapatkan info lanjut mengenai produk kesihatan ini anda boleh membuat rujukan di laman web mereka di  www.steviaglamohealth.com atau di page facebook Stevia Glamo Health ini di :

2. https://www.facebook.com/SteviaGlamohealth/

Atau boleh hubungi terus mereka di talian ini untuk maklumat dan juga pesanan  013-673 2012 / 0102826344
[COD hanya di senawang (Pesona Menawan)]

#steviaglamohealth #stevia #pemanissemulajadi #potonggulajanganpotongkaki #potonggula #abangsado #glamohealth #steviamalaysia


INCOMING SEARCH TERM :

Kelebihan Stevia GlamoHealth Alternatif Gula, Apa itu Stevia, Kelebihan Stevia GlamoHealth
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

3 comments:

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Kelebihan Stevia GlamoHealth Alternatif Gula Rating: 5 Reviewed By: Blogger2u