Latest News
Monday, October 20, 2014

Hukum Pegang Anjing Tetap Haram

Hukum Pegang Anjing Tetap Haram | Assalamualaikum dan salam sejahtera, kebelakangan ini hangat diperkatakan isu hukum memegang haiwan yang bernama anjing ni. Perkongsian ini di harap dapat menjelaskan berkenaan isu pegang anjing ini. Biar Ustaz Azhar Idrus -UAI jelaskan. Sila tonton video di bawah.

Hukum Pegang Anjing
Gambar ini tiada kena mengena dengan topik ini memegang anjing adalah haram. Sekadar gambar hiasan. / Sumber google





Pada SB dalam hal ini tak perlulah kita kaitkan soal lain pasal halal haram seperti bersentuhan kulit dengan bukan mahram tu sebab semua sudah jelas ianya memeng haram, akan tetapi tidak perlu di samak sepertimana kita memegang anjing ini. Walaupun kita yakin tahap 'kekeringan' tapak tangan kita atau badan anjing itu sendiri tetapi sejauh manakah?.

Kenapa sampai menyusahkan diri sendiri nak samak bagai sedangkan kita mampu elakkannya. banyak lagi haiwan lain yang boleh di pegang dan kenapa nak pegang anjing juga. baik peluk itik ke.. kucing ke..


INCOMING SEARCH TERM :

Hukum Pegang Anjing, apa kata Ustaz Azhar Idrus isu Hukum Pegang Anjing, isu pegang anjing
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

3 comments:

  1. LIciknya sebahagian musuh Islam menyucuk jarum..

    ReplyDelete
  2. Kita setuju sangat-sangat dengan para ni:

    "Pada SB dalam hal ini tak perlulah kita kaitkan soal lain pasal halal haram seperti bersentuhan kulit dengan bukan mahram tu sebab semua sudah jelas ianya memeng haram, akan tetapi tidak perlu di samak sepertimana kita memegang anjing ini. Walaupun kita yakin tahap 'kekeringan' tapak tangan kita atau badan anjing itu sendiri tetapi sejauh manakah?. Kenapa sampai menyusahkan diri sendiri nak samak bagai sedangkan kita mampu elakkannya. banyak lagi haiwan lain yang boleh di pegang dan kenapa nak pegang anjing juga. baik peluk itik ke.. kucing ke.."

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Hukum Pegang Anjing Tetap Haram Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa