Latest News
Friday, August 29, 2014

Fenomena ICE BUCKET CHALLENGE

Fenomena ICE BUCKET CHALLENGE | Mula-mula nak sebut wow ! , antara fenomena yang menjadi viral mahupun trending di seluruh dunia terutamanya di laman-laman sosial. Di Youtube saja jumlah paparan video Ice Bucket (Buckets) Challenge mencecah jutaan penonton. Tidak ketinggalan perserta dari Malaysia juga mengambil bahagian dalam cabaran ini.

ICE BUCKET CHALLENGE Malaysia
Ice Bucket Challenge - picture by firebellymarketing.com

Ice Bucket Challenge ASL Kumpul Dana

ASL ICE BUCKET CHALLENGE

Menurut laman rasmi Ice Bucket Challenge ASL www.alsa.org persatuan telah menerima sejumlah $94,300,000 sumbangan berbanding $ 2.7 juta dalam tempoh yang sama tahun lepas (29 Julai - 27 Ogos).

Sumbangan ini yang mana datangnya dari penderma yang sedia ada dan 2.1 juta penderma baru. Persatuan ALS mengucapkan berbanyak-banyak kasih di atas semua sokongan dan yang bermurah hati dalam hal ini sehinggakan Ice Bucket Challenge menjadi ikutan dan fenomena terhebat. Apa Objektive ASL dengan Ice Bucket Challenge ini sila rujuk laman rasminya seperti di atas.

Apa Itu Ice Bucket Challenge

Nak tahu apa itu Ice Bucket Challenge? Ice Buckets Challenge ini memerlukan anda menyiram atau mandi dengan air sejuk yang di isi ais. Anda sanggup? cubalah. Untuk nak tahu lebih lanjut sila tonton video Ice Bucket Challenge di LiNK ini. Siapa antara artis antarabangsa atau orang kenamaan yang dah buat? sila tonton video di bawah.




Mark Zuckerberg Cabar Bill Gates Untuk Ice Bucket Challenge

Makin menjadi-jadi bilamana pengasas Facebook Mark Zuckerberg mencabar pengasas Windows  Bill Gates. Apa yang menariknya Bill Gates menyahut cabaran itu.  Tonton Video di bawah.



Link video Mark Zuckerberg mencabar Bill Gates mencabar untuk Ice Bucket Challenge Link

Khairy Jamaluddin Cabar Datuk Nazri

Ketawa besar bila tengok video di bawah ni. Antara video paling lawak bilamana Khairy Jamaluddin telah tag salah seorang rakan menteri iaitu Datuk Nazri untuk menyahut cabaran Ice Bucket Challange. Saksikan video dibawah.



Ini pulak LiNK Ice Bucket Challenge Datuk Nazri. Kelakar habis bila Menteri Kebudayaan dan Pelancongan Malaysia sahut cabaran ni. Sporting Habis. Berminat menyahut cabaran? sila guna hashtag ini  #icebucketchallenge, #alsicebucketchallenge, dan #strikeoutals.


INCOMING SEARCH TERM :

Fenomena ICE BUCKET CHALLENGE, ice bucket challenge, Ice Bucket Challenge ASL Kumpul Dana, Apa Itu Ice Bucket Challenge, Mark Zuckerberg Cabar Bill Gates Untuk Ice Bucket Challenge, Khairy Jamaluddin Cabar Datuk Nazri
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

6 comments:

  1. ada tgk yg bill gates tu..sure sejuk
    aritu dlm melodi nabil sahut cabaran als ni

    ReplyDelete
  2. nice! tapi kalau mampu baik derma duit kan

    ReplyDelete
  3. walau mcm mana pun org kritik icebucketchallenge, tp yang pasti ia adalah marketing yg genius!

    ReplyDelete
  4. sori, ice bukan kawan saya... kdg2 je suka fresh orange ice sbb nak makan dgn ubat mengandung. kekekeke

    ReplyDelete
  5. ini memang best! syok wo mcm ni... happy2 je ni kan Potia? Bila menteri bersuka ria. kita tgk pun ketawa2. Nice entry :D

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Fenomena ICE BUCKET CHALLENGE Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa