Latest News
Thursday, October 06, 2016

Cara Buat Makro Lens Dengan Kit Lens

Cara Buat Makro Lens Dengan Kit Lens | Petang tadi ke Lowyat Plaza untuk cari Reverse Ring untuk standard lens Nikkor 18-55mm tetapi hampa tak kesampaian juga benda yang aku cari tak jumpa. Ada pulak yang tak tahu pun apa tu reverse ring tu. Pelik betul.

Reverse Ring makro
Reverse ring

Cari punya cari yang aku jumpa cuma Adaptor ring je. Level aku tak lah sampai nak guna adaptor ring tu sebab aku guna standard filter je untuk DSLR D3100 Nikon aku ni. Biginner lah katakan. Tapi bagus juga adaptor ring tu dan ada gunanya. Try usha filter.. omaigosh!!! rm 150 - rm 499 mahal giler. Nampak sangat menipu dan main harga. Mentang-mentang pelanggan dia ramai foreigner senang-senang dia naikkan harga.

pasang lens terbalik dengan Reverse Ring makro
Kedudukan Lens secara terbalik di lekapkan dengan reverse ring
Banyak kedai aku singgah tapi last aku jumpa yang harga dia rm130 tapi mahal aku rasa sebab kalau beli online baru jek RM35-RM39.90. So tak jadi beli dan jumpa satu kiosk dia ada offer aku converter makro lens + fish lens cuma RM280 je. Apa lagi aku aku cuba snap kat sini juga. Memang terbaik hasil dia. Tapi ni untuk CANON je katanya. NIKON pun ada tapi kena guna adaptor. So nampak tak apa guna adaptor ring yang aku cakap tadi?

Bagaimana Cara Buat Makro Lens Dengan Standard Lens

Ok, pada yang ada DSLR tentu dah tahu apa itu makro lens bukan? tapi kos nak beli makro lens ni biasalah kalau dah nama dia Lens memang tak ada yang murah. Jadi sekarang kita teruskan bagaimana cara nak buat Makro Lens dengan standard Lens yang ada pada DSLR anda.

Tonton Cara Buat makro Lens dengan Standard Lens Kit


Di harap Artikel Cara Buat Makro Lens Dengan Standard Lens (kit lens) ini dapat memberi sedikit info dan mafaat kepada anda yang ingin berjinak-jinak dengan dunia makro fotografi.

Artikel 2013


INCOMING SEARCH TERM :

Cara Buat Makro Lens Dengan Standard Lens, reverse ring makro, adaptor ring makro,Tonton Cara Buat makro Lens dengan Standard Lens
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

5 comments:

  1. Jeles.. gua jeles..hahaha. Eh tak rosak ke benda yg mcm keping timah kt tepi tu?

    ReplyDelete
  2. sy tahu ambil gambar aje... nak main adjust2 kurang reti..

    lama dah tak singgah kat sini...

    ReplyDelete
  3. saya juga pernah try teknik ni..
    cuma kena praktis selalu..

    ReplyDelete
  4. wah menarik.. tapi tak berani nak adjust huhu

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Cara Buat Makro Lens Dengan Kit Lens Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa