Latest News
Monday, December 24, 2012

HAPPY HOLIDAYS FROM GOOGLE - GOOGLE DOODLE

Laman google hari ini mengucapkan "Happy Holidays from google!". keterangan mengenai google doodle hari ini telah di terjemahkan menggunakan google translate seperti di bawah :

"Salam percutian adalah pilihan salam goodwill digunakan di seluruh dunia untuk mengatasi orang asing, keluarga, rakan kerja atau teman-teman selama Krismas dan musim percutian, yang meliputi jangka waktu yang perkiraan akhir November hingga Januari. Bercuti umumnya dianggap termasuk dalam musim ini termasuk Thanksgiving, Krismas, Hanukkah, Boxing Day atau Hari Saint Stephen, Kwanzaa, Hari Tahun Baru, dan Epiphany. Beberapa salam yang lebih umum daripada yang lain, bergantung pada status budaya dan agama dari setiap kawasan tertentu.
HAPPY HOLIDAYS FROM GOOGLE - GOOGLE DOODLE

Biasanya, salam terdiri dari kata "Happy" diikuti oleh cuti, seperti "Happy New Year" atau "Hanukkah Happy". Pengecualian termasuk "Merry Christmas" dan "Salam Musim".

Di Amerika Syarikat, "Happy Holidays" sering digunakan sebagai generik penutup-semua ucapan untuk semua percutian musim sejuk: Thanksgiving, Hari Krismas, Hari Tahun Baru, Hanukkah, dan Kwanzaa, namun, frasa tersebut tidak tersebar luas di negara-negara lain."

Kalau tak paham mohon ke laman google dan baca versi bahasa enggeris.


INCOMING SEARCH TERM :

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

6 comments:

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: HAPPY HOLIDAYS FROM GOOGLE - GOOGLE DOODLE Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa