Latest News
Saturday, October 13, 2012

Segmen Miz Ruha Lesen

Assalamualaikum... Hak..hak.. har... har.. ekekekek... Nampak tak konsep ketawa kat situ? tak nampak? tak nampak sudahlah.. bukan tu aku nak citer.. ni ha nak bagi tau.. Ada nampak itu tajuk ini entry kat atas tu..? nampak kan? tak nampak buat-buat nampak je lah.. Ehem... ni 1st time aku join segmen di dalam dunia blog ni.. kira tuan punya segmen bertuah sebab aku join.. ekekeke... 
kenapa aku join?

  1. Sebab aku tak kenal dia
  2. Dia bukan Blogger retis.
  3. Memeriahkan segmen
  4. Aku kagum dengan design blog dia walaupun macam kebanyakkan orang lain tapi ada kelainan dalam template dia yg aku dapat detected.(maknanya dia bukan sebarangan blogger)
  5. Aku suka dengan Lesen Memandu beliau yang comel. ekekek...
Ni contoh Lesen yang masih tunggu pengiktirafan daripada JPJ
http://bird7842.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html

Sudah-sudah !!! bukan tu aku nak citer.. ni haaa.. nak kata pengalaman ngeri tu tak lah jugak.. nak lata aku hebat tu tak lah jugak.. tapi Alhamdulillah lah segala ujian nak amik Lesen "L" dulu aku lulus dengan cemerlang kira 8A1 tapi malangnya sijil tu tak laku nak wat apply masuk Nunibersiti.. ekekek... Takde pun yang ucap tahniah ke apa ke.. Mak bapak aku pulak tak pulak bercadang nak buat kenduri pulut kuning di atas kejayaan yang cemerlang aku dalam ujian ABC amik lesen "L" tu... ekekek...

Aku bukan nak citer tu sebenarnya...
Once Upon the time.. Sunday morning at somewhere in Pahang.. (tak nak mention lokasi - Privacy reason)
Situasi di Institut memandu:

Pegawai JPJ : Sape "****** ******** *****die Bin **** ******* ****" ? sila ke depan.
Aku : Shaye!!! Shaye!!... sambil senyum.. (nyesal aku ngaku..asal turn aku dapat laki.. (sbb ada pegawai Mompuan time tu) nak tak nak aku pun kuar sambil menjeling ke arah awek JPJ tu.. ekekek..)

First test Naik bukit... perghh.. kehebatan aku tak dapat di sangkal lagi.. terus lulus...
2nd test parking... Perghh... pun lulus dengan jayanya... (cikgu drivng skool aku bagi thumb UP..)
3rd tiga penjuru ke apa entah dah lupa... Screeettt... masuk longkang dengan cemerlang... wakakaka.... nasiblah bukan salah aku.. rupenya yang "screeet........." tadi tu mulut aku jek... keternya "BREK NOT EAT"
eh! lupa nak cakap... masa aku test dulu guna keter Nissan Sunny.. kancil tak ada kat situ time tu...

Gedebuk-gedebak aku passseedddd... perghh... time test jalan raya tu plak punya citer... dah test kat jalan raya Hulamak punya seksa... maunya tak seksa... korang tau berapa had laju bila lalu depan sekolah?? 30KMH je kot tak silap aku.. perghhh... 3 sekolah nak kena lalu... sekolah Kebangsaan... SEK. jenis India dan Sekolah Memandu dan sek menengah... tersenggok-senggok keter Nissan Drift aku time tu...

Dah settle semua aku masuk susur nak ke Institut memandu tu lah... dengan pegawai JPJ kat sebelah diam jek membisu 1000 bahasa... kejap tanda... kejap tanda... Apakah? gagalkah aku??
Masa nak parking keter buruk tu halamak ada pulak Traffic light kat dalam Institut tu.. merah plak tu... ni kalau redah maunya gagal ni.... aku pun berentilah... mak ai!!! 5minit tunggu tak gak Hijau2... pastu pegawai tu suruh aku jalan.. aku dalam delema ni... teringat pulak pesan cikgu aku:

"kalau pegawai tu suruh buat apa2 yg kamu rasa melanggar undang2 jln raya kamu jgn ikut... sebab ada yg nak uji kamu..."

Pegawai : Ok jalan je...
Aku : Cuma pandang dan "eh! ye ke?.."
Pegawai : Jalan je...

Tak sempat nak jawab nak bagitau pesanan cikgu aku kat dia ada orang baik hati jerit dari jauh..

"Jalann..... jalann... lampu tu rosak..."

Perghh!!! lega rasanya di hati aku...

Aku pun pandu masuk dalam parking.... aku marah aku tekan minyak laju2.. pastu aku brek.... SCREEEEETTTTT........................... aku brek emergency... hahahahaha yang ni aku TIPU korang jek....
Padahal aku pemandu berhemah sangat2 dan aku lulus dengan cemerlang dan dengan segala hormatnya aku di iktirat sebagai pemandu yang ada lesen... ingat tu... ADA LESEN!!!! bukan lesen Terbang ok !

Sekiangggg trima kasih-kasihannggg....

Nota : Mohon support Segmen ni di segmen-miz-ruha-lesen sesunguhnya kami bukan retis..


INCOMING SEARCH TERM :

segmen blogger
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

37 comments:

  1. hahaha.. ehh, kenapa kita gelak ye?? berfikir jp smbil garu pala. Brake Not Eat.. dulu Nissan Sunny eh?? =)
    ~selamat bersegmen :)

    ReplyDelete
  2. @baby comelKancil pon ada tp saja pilih nissan sunny sbb mudah parking.. asal masuk kotak dah boleh angkat tangan... klu kancil parking dia kecik pastu parking kena betol2 baru blh angkat tangan..

    ReplyDelete
  3. hahaha..nak gelak jugak....

    dh bpa tahun berlesen ni? ^_^

    ReplyDelete
  4. bertuahnya miz ruha... ^_^

    haha! gelak aje baca 'kenapa aku join?' tu... hihi...

    alhamdulillah dapat lesen dengan jayanya... :)

    thanks join... ^_^

    ReplyDelete
  5. tu belom gua cita betapa payahnya gua berlesen lagi

    ReplyDelete
  6. Not eat pun ok...yg penting ur lesen not flying lesen...kalau tak kena bawa airasia

    ReplyDelete
  7. Not eat pun ok...yg penting ur lesen not flying lesen...kalau tak kena bawa airasia

    ReplyDelete
  8. teringin nak ambik lesen, tapi takut T___T

    ReplyDelete
  9. hahahaha..traffic light rosak rupanya.haahahaha.. selamat bersegmen bro..

    p/s : adeh..jangan mengatakan sedemikian rupa tuan hamba.. hamba bukanlah blogger yang femes.. cuma blogger picisan sahaja..

    ReplyDelete
  10. kahkahkah . berdekah dekah bolat baca entry ni . haha

    takley blah yg 3okm/j je depan skolah . tpi TIGA sekolah nak lalu . bahahaha .

    ReplyDelete
  11. Hahhaa... Jalan..jalan...lampu rosak..

    Singgah dr segmen yg sama

    ReplyDelete
  12. Hahaha...
    Suka cara penceritaan PotiaCasaDelarossa :-)

    Dah jadi follower no. 256 ^_^

    http://duniawilma.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen/

    ReplyDelete
  13. break no eat? hehehe...terbaik la...
    owh...cerita superb...still igt tu..

    ReplyDelete
  14. Nah amek saman ni. awok langgar lampu merah kan..kih3 dari segmen yg sama. amboi bukan main gatai lagi incik abam sorang kita ni ya.

    ReplyDelete
  15. Point nombor 4 tu betul. saya pun rasa blog Miz Suha ni ada keunikkannya yang tersendiri. By the way...amboi susoh bebeno nak godek blog awak ni..hehehe..apa2 pun blog awak ok.

    ReplyDelete
  16. @MRie RNieYes Miz Ruha bukan sebarangan blogger... dia hebat..

    ReplyDelete
  17. cerita yang menarik..
    dari segmen yang sama :)

    http://atinbiah.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html

    ReplyDelete
  18. feel free baca mi punya pulak ! :)
    http://nsyammie.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html

    ReplyDelete
  19. kesimpulannye, jpj pilih kasih tau. lebih2 kan perempuan dulu.huhu

    ReplyDelete
  20. @Cik Atynn Bieyah ok saya dah baca dan dah pon komen kat sana...

    ReplyDelete
  21. kalakar la ish ish ish

    dari segmen yg same jgk
    http://eyzafye.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html

    ReplyDelete
  22. terjah dr segmen sama..

    http://cikzaniff.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html..

    :)

    ReplyDelete
  23. Tahniah sebab sudah dpt lesen, so jgn lupa nak renew pulak nanti...dr segmen yg sama

    http://kelip-kelipancontest.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruhalesen.html

    ReplyDelete
  24. salam malam membalas kunjungan :)

    done follow sini ^_^

    ReplyDelete
  25. kah kah kah..spikim dia..brake not eat..ekekeke

    wa join jugak oihh!! :p

    ReplyDelete
  26. Brek not eat.. hehehe

    Dari segmen sama..
    http://ibuberbicara.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html

    ReplyDelete
  27. singgah sini jap..

    klkar la, mcm mna la blh ada trafic lght merah je tu..hehe
    klau orng belakang xsuh jalan, mau berderet tnggu kat situ..hihi

    ReplyDelete
  28. wahh .. yang Penting LESEN ORI kan Bukan LESEN TERBANG hehehe - Dari segmen yg sama . done follow :) http://zzqil.blogspot.com/2012/10/segmen-miz-ruha-lesen.html

    ReplyDelete
  29. tahniah..anda lulus dgn cemerlangnya! hehehehehe

    saya dtg balas kunjungan. thanks for following me. salam kenal dari saya Suria :D

    www.suriaqistina.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. memang leh aku rase tahap kesabaran bawak 30 km mase lalu kat sekolah tu.. memang menduga sangat tu.. ape pun tahniah dah jadi driver berlesen macam aku gak.. huu

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Segmen Miz Ruha Lesen Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa