Latest News
Thursday, December 27, 2012

3 Blog Hijau Coder Yang AWESOME

Assalamualaikum.. salam sejahtera.. hari ni hati ada sikit kurang selesa.. jam 2.15am.. time to blogwalking.. dalam pada aku dok blogwalking.. aku tertarik dengan 3 blog ni. dah lama aku perhatikan blog ni. Bukan kerana ketiga-tiga owner blog ni wanita yang cun-cun semata-mata.. tapi aku kagum dengan kecantikan owner Blog diorang.

Kenapa? sebenarnya aku berminat benar bab-bab coding ni. Design blog, website, mahupun wapsite. Baik Html, javascript dan juga PHP.. aku secara basicnya tak pernah belajar secara formal pasal codong-coding ni ekekek.. tapi kerana minat yang mendalam aku usaha dan cuma... usaha belajar dan cuba... Alhamdulillah bolehlah tau serba sedikit database MySQL ni.

Kalau nak ikutkan banyak projek aku terbengkalai.. masa tu aku tak tau apa itu script, database, mahupun MySQL dan seangkatan dengannya.. so kena lah gi sekolah secara online.. buat research serba sedikit.

Dalam dunia blog lain pulak cara codingnya.. kenapa? sebab coding blog memang takkan sama dengan PHP yang di gunapakai di wordpress. Apa yg mudah di blogspot ni kita boleh guna berbagai code html, javascript.. Walaupun dalam blogspot agak simple tetapi sedikit kesilapan akan menjadi error kan?

Berbalik kepada tajuk asal iaitu 3 Blog Hijau Coder Yang AWESOME !! kenapa.. meh nak cerita.. sebenarnya bilamana aku blogwalking perkara pertama sekali aku akan lihat design blog tu dulu.. soal isi kandungan tu aku letak nombor 2 lah.. Wah!!! aku kagum bila ada di kalangan blogger wanita ni design blog teramatlah cantik, kemas, tersusun rapi, alignment blog setara seolah tak ada cacat cela pun.. serius aku katakan aku tak boleh nak buat secantik blogger-blogger yang aku maksudkan ni. Sebab tu aku maksudkan blog-blog ni tersangatlah AWESOME.

3 Blog yang aku maksudkan seperti di bawah;
http://onitsukahana.blogspot.com/

http://www.mizruha.com/

http://www.diarisifroggie.com/
Kenapa aku kata blog-blog diatas terhebat dan AWESOME? sebab design blog ni bukan calang-calang orang boleh buat.. lagi satu ketiga-tiga blog ini bertemakan Hijau.. sejuk mata memandang.

Mohon penerjahan secara melulu serta rakus ke blog-blog diatas dengan klik pada header milik tuan-tuan blog yang aku bagi kat atas...

Lepas ni sasaran nak cari blog bewarna MERAH pulak.. walaupun tak kenal aku REVIEW je.. macam Blog NOMBOR 1 kat atas tu aku tak kenal pun. Tapi dia ada jugak datang ke blog aku dan tak lokek untuk komen. Thanks.. Blog no 2 dan 3 tu kawan aku yg aku kenal kat sini juga. Baru lagi kenal Cuma blog no 3 tu dah lama sikitlah.. selalu menggatal berbalas-balas komen kat Facebook.

Oklah tu je idea aku pepagi ni. Salam hormat dari aku. Terima Kasih kerana masih sudi menyokong SilenceBlogz.com sebelum ianya menjadi Silence Selama-lamanya..


INCOMING SEARCH TERM :

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

19 comments:

  1. wah...blog miz ruha tu mmg sejuk je mata memandang...yg lagi 2 aku belum sempat terjah lg...

    ReplyDelete
  2. ketiga2 blog tu memang ayie dah biasa. yg pertama blog hana...rajin singgah ke blog daku amat...miz ruha pun begitu...rajin bw balas ke blog kawan2...

    yg ke tiga aida...memang dah bertahun ayie kenal..sejak blog dia blogspot lagi dan ayie beruntung berpeluang mengikuti perubahan2 di blog dia.

    ReplyDelete
  3. @Ayie Abas ye... blog aida pon potia kenal dari blogspot lagi... ruha bahu jek berjinak jinak dgn dia... onit pilak suka main nyorok2... tak sempak kenal... kenal pon nampak dia main banjir dgn pelampung sambil berkemban jek... ekekekek

    ReplyDelete
  4. kretip2 belaka macam lu abg tiri..custom made je :p

    ReplyDelete
  5. masing2 mmg kreatif ..sama macam potia jugak

    ReplyDelete
  6. suka tengok blog diorang. nak macam tu juga. hehehe.

    ReplyDelete
  7. Derang memang hebat... tak dapat disangkalkan... blog, penulisan, isi kandungan entri sume superb2 belako.. bila la PP nak jadi cenggini POTIA?? T__T

    ReplyDelete
  8. Blog tu apa? T__T

    ReplyDelete
  9. ayie dan potia teman lama blog aida.. seronok kenal dengan korang berdua.. aida pun dah anggap potia dan ayie macam abang sendiri :)

    *aida pun cenggitu jugak potia try and error je.. hehe. Godek2 sendiri pastu try olah code tu.

    ReplyDelete
  10. lupa pulak miz ruha dengan hana dua2 aida kenal jugak.. rakan seperjuangan tu.. depa memang awesome abeh :)

    ReplyDelete
  11. oh! terkejut... tak sangka potia bagi hadiah hujung tahun yang menarik... ^_^
    tiada cacat cela..? hahaha...
    try n error aje tu... syok sendiri masa edit blog...

    blog aida selalu terjah... blog no 1 tak pernah kot... ke pernah tapi lupa.. haha...

    terima kasih potia.. ^_^

    ReplyDelete
  12. weh, terharunya..sedih plak.terima kasih tau :)

    Si Froggie tu pernah juga terjah.hehe

    ReplyDelete
  13. @potia casadelarossa amboi dia.. sempat lagi mengintai hana main banjir :P

    ReplyDelete
  14. okeh knl aida ngn hana je

    pasni blog pelangi la plak

    ReplyDelete
  15. bagi aku, blog nombor satu tu memang kreatif orangnya. dan, sangat menenangkan bila masuk blog dia..sejuk je mata..

    ReplyDelete
  16. haaa, sehijau sakura, errr sakura warna hijau? memandai je bagi perumpaan :P hai potia :))

    ReplyDelete
  17. Hijau kan memang lawa.. Kita pun suka, lagi-lagi Hijau & my Aura memang akan naik seri bila bersama.. Hai Hana, hai Miz Ruha, Hai Aida (lambai-lambai sket) :)

    Blog korang memang cantik.. dan nk cakap hebat la korang sbb pandai & kreatif. and U too abg Potia, Terbaik!

    ReplyDelete
  18. teringat dulu first time jejak kaki kat blog aida, mmg perghhh kagum utk 10saat sbb nmpak kemas designnya. tp masa tu bukan template yg aida pkai skrg ni...

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: 3 Blog Hijau Coder Yang AWESOME Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa