Latest News
Friday, November 02, 2012

CARA KITA MENGHARGAI BEGITU BERBEZA

Assalamualaikum sahabat semua..
Hari ni agak rajin sikit tapi tak tau nak buat apa dan inilah hasilnya.. Pertama nak ucapkan banyak-banyak terima kasih kat korang sebab sudi bersahabat dan masih sudi membaca mahupun masih sudi bertandang ke SilenceBlogz. Walau blog aku ni tak istimewa macam blog korang tapi aku bersyukur sebab mampu miliki dan masih lagi mampu menulis di blog.. Aku bertuah sebab ada sahabat-sahabat macam korang semua... korang begitu spoting giler tahap duduk tanjung rambutan..

Terima kasih !! terima kasih !! terima kasih !!

Mungkin itu sekadar ucapan yang biasa kita ungkap dan biasa kita dengar kan? tapi tak pada aku.. aku begitu menghargai kalian macam abang adik kakak aku sendiri...

Dalam dunia maya ni tak ada cara lain untuk aku menghargai kalian.. ini je cara aku... gaya aku... gubahan aku demi tanda terima kasih aku pada korang yang setia tak jemu-jemu datang ke sini..

Antara tanda terima kasih aku pada korang aku terjemahkan dalam bentuk gambar di bawah;
Tanda terima kasih via Feed Rss untuk yang Ohsem
Tanda terima Kasih untuk pelawat Setia

Tanda terima kasih untuk Peminjam Bahu - Supporter

Tanda terima kasih Untuk yang Rajin Komen, like, follow

Tanda terima kasih pada yg senaraikan aku kat Blog diorang Eh! ada ke?

Boleh inteframes muka kat sini ekekeke...

Nama korang di siarkan kat sini.


Sebenarnya banyak lagi cara untuk kita berterima kasih kepada pelawat atau pun untuk sahabat-sahabat blogger kita. Dengan cara bagaimana tu terpulanglah pada cara individu blogger tu sendiri..

Pepatah ada mengatakan:
"Orang memberi kita merasa"
maknya dalam kontek artikel ni : ORANG ADDED KITA..KITA ADDED BALIK ORANG TU..

Moral of the story of the entry of the posting...

Jangan add orang dalam bloglist kita sebab dia added kita... tapi kita added dia dulu supaya dia sayang kat kita dan dia akan singgah blog kita selalu.. sebab dia tahu kita sayang kat dia...

Jangan komen entry orang dan berharap dia akan datang blog kita dan komen entry kita balik.. Walhal dia tak baca pun apa isi yg terkandung dalam entry kita. Kan tak ikhlas namanya.


PERSOALAN UNTUK ANDA:
Kenapa anda add link feed blog kat bloglist anda? adakah mereka add anda dulu? atau anda kagum dengan blog berkenaan? atau blog berkenaan begitu berpengaruh? atau dia added anda dahulu? atau dia terlalu istimewa?

Tepuk dada tanyalah hati...


INCOMING SEARCH TERM :

cara kita menghargi orang, bloglist
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

21 comments:

  1. 1st... menghargai setiap semua dari blogger2 tanpa korang tak kemana pung blog PPP tu...

    p/s: bersyukur sgt2 ramai yg bagi pinjam bahu time2 ppp sentap eh.. ha ha ha...

    potia.. bahu tu sewa klw potia ppp bgi diskaun lebih sket la.. 5 kali pinjam kasi charge RM0.50 sen jer murah kan... mohon convert dgn utang renovate blog ppp tu ek keh keh keh... dah dah tido suk tak kerja ke :)

    ReplyDelete
  2. apa2 pun sebelum berucap panjang, baby nak ucap terima kasih kt incik Potia ni. xde pe lain yg boleh diungkapkan.. Thank U Very Much,
    Saya xde harta bergelen2 nak di beri, saya xde wang berjuta2 untuk didermakan, saya xpunya kekuatan utk disalurkan, tapi saya punya hati yg seikhlas hati sudi support pada blog ni..
    ~mama, 5kupang tu mahai tau. xpe abg potia, baby bagi pinjam free je. tp weekend belanja eskem mcD okey =)
    **tu lah masalah saya bila setia pada yg satu tu. xkisahla si dia terima ke, x ke, i'm still here.. tp sampai masa kalau dia betul2 buang & benci saya.. i'll stop (jika dia memilih utk saya mati dari pandangan mata dia)
    Thank abg :)

    ReplyDelete
  3. @paripariputih dah tolak hutang pinjam bahu pon PPP masih berhutang... mohon bayar ansuran simen dgn pasir kat ah keong hardware... ekekek

    ReplyDelete
  4. @baby comel so suwit... eh! baik bayar 5kupang dari belanja eskrim Mcd... blh masuk tabung.. tp klu bg eskrim lepas mkn terus hilang....

    potia ttp syg baby mcm syg kat hamster tu... ekekek

    ReplyDelete
  5. @potia casadelarossa

    Mohon Ah Keong sediakan buku 555 ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  6. yeay ! dah boleh *wink wink

    awak x pernah pinjam bahu saya tapi saya nak awak belanja saya jugak.

    awak janji nak belanja kek kan ari tu :P

    ReplyDelete
  7. memang betul bro bila tgk avatar kuar rasa seronok je nak komen byk2...

    tapi ada lagi keistimewaan blog silence ni...widget2 dia best...haha

    ReplyDelete
  8. Jangan komen entry orang dan berharap dia akan datang blog kita dan komen entry kita balik.. Walhal dia tak baca pun apa isi yg terkandung dalam entry kita. Kan tak ikhlas namanya.

    apa yang kita buat , kita kena ikhlas.. hahaha.

    p/s : punya beso terpampang nama aku tu pasal dapat bini queen control.hahaha.. marah kaum2 isteri yang queen control kat aku.hahahahaha

    ReplyDelete
  9. @boni kacak lebih elok gambar tu dari gambar bulu betis ko tu ekekekek... eh! bulu betis ke bulu apa tu?? ekekke

    ReplyDelete
  10. terima kasih potia coz pernah senarai kan blog wa di special guess today.. sgt2 menghargainya.. ^_^

    ReplyDelete
  11. sama2... eh?
    thanks to potia too... ^_^

    sebab itu sy lebih suka tinggal jejak dengan komen entri.. pada tinggal jejak kat shoutbox...
    ada certain blogger yang lebih prefer balas jejak bila orang tinggal jejak kat shoutbox...
    so, kalau saya tinggal jejak kat kotak komen, maka kebarangkalian untuk orang datang blog sy adalah kurang... haha...

    sebab sy nak diorang ikhlas datang komen kat blog sy.. bukan datang semata-mata nak balas jejak... ^_^

    ReplyDelete
  12. @miz ruha ye betol tu... ini di namakan blogwalking sebenar... takat BW kat shout kurang memberi kesan... kalu blh buat kedua 2nya sekali..

    ReplyDelete
  13. Assalammualaikum abg potia.

    Saya pun nak amik kesempatan ni nak ucapkan terima kasih. Terima kasih banyak sebab bagi peluang blog saya terpampang kat blog of the week baru ni.. Speechless sbnrnya,hehehe.

    Satu benda yg sy setuju lam entry ni..setiap org ada cara untuk menghargai. Ikutlah keselesaan dan ikut kemampuan masing2.. :)

    Macam saya, saya jenis suka memerhati..mungkin sya tidak memberi feedback yg sma apabila berkawan dgn seseorg, tpi sy selalu memerhati tindak tanduk dan patah katanya.

    Sebut pasal ikhlas kan abgpotia, bgi sy..sukar nak diluah dgn pth kata..coz ia suatu rasa..ia suatu rasa yg diberiNya..

    Urm..persoalan tu ya..tiada jwpn khusus, semua yg abgpotia ckp tu,leh jdi sbhgn dri jwpn.. tmbh lgi, bloglist tempt sya bina networking.

    Eh, seronok plak membebel kat sini,keh3. Harap tak pengsan bca ayat merapu2 ni >_<

    ReplyDelete
  14. saya sayang pemberi dotcom. muah muah. hahaha


    gua tak reti nak tunjuk kasih syg. sekian.

    ReplyDelete
  15. @Tinta Lana bayak cara nak ucap terima kasih wpon bukan dgn ungkapan... awk dah komen ni pon buat sy raya bersyukur sgt.. dah nampak ada lah sedikit perubahan dari Silence kpd Noise ekekek... thanks Lana

    ReplyDelete
  16. mula2 xpaham sgt. sbb byk sgt gambor. dah pening. skrg dah paham sket la..

    sama2 walaupun eden ni x terlinat. kuikuikui

    ReplyDelete
  17. @potia casadelarossa aah, itu nak memberi penyiksaan bukan kasih sayang. haha

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: CARA KITA MENGHARGAI BEGITU BERBEZA Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa