Latest News
Monday, November 19, 2012

BLOG POPULAR OH BLOG POPULAR

BLOG POPULAR OH BLOG POPULAR

BLOG POPULAR itulah keyword yang menjadi taruhan pnganjur bagi Pertandingan Anugerah Blog Paling popular 2.. kelolaan blogger popular di coretananuar Dot com. Ceh ! tak menahan tajuk entry aku kali ni macamlah blog aku ni BLOG POPULAR sangat padahal baru je 2 bulan bertapak sebagai Dot Com.

Berdebar-debar aku nak buat entry ni, mana taknya dalam pada aku blogwalking terjumpa pulak blog Blog Popular ni buat pertandingan. Katanya beliau buat Pertandingan Blog Popular syarat kemenangan berdasarkan Keyword "Blog Popular". Malu dan sengan aku nak join sebab blog aku ni bukan Blog yang SEO..  Kalau search keyword tu memang tak ada pun blog aku kat top 10 di google pun. Akan tetapi bukan itu yang aku cari.. aku cuma cari kawan dan sebagai sokongan aku kepada bloggers Malaysia. Salah satu syaratnya mesti pasang banner di bawah;

BLOG POPULAR oh blog popular
Banner pertandingan Blog popular

Kalau korang nak sertai pertandingan blog popular ni bolehlah ke blog coretananuar.com. Baca syarat-syaratnya dengan berhati-hati. Aku ni bengap sikit, dah banyak kali baca pun tetap aku kurang paham.

SYARAT-SYARAT PERTANDINGAN BLOG POPULAR SEPERTI DI BAWAH ;
  1. Terbuka kepada semua bloggers di Malaysia. Tajuk entri bebas bergantung kepada kreativiti masing-masing. Tetapi entri anda perlu fokus pada keyword "Blog Popular
  2. Setiap bloggers boleh menghantar seberapa banyak penyertaan. Tetapi penyertaan yang berjaya berada di Page 1-10 laman web google Malaysia untuk keyword "Blog Popular" sahaja yang akan dinilai.. Entri yang terkeluar daripada page 1-10 ketika penilaian dibuat tidak akan dinilai..
  3. Dalam entri anda, sila letakkan satu link entri pilihan terbaik di blog anda bagi tahun 2012 yang dirasakan boleh menyumbang banyak mata kepada anda..
  4. Copy and Paste salah satu kod banner Pertandingan pada entri Pertandingan. (Sekiranya tiada banner pertandingan, entri anda tidak akan dinilai)
  5. Linkkan entri tersebut ke entri ini.
  6. Tinggalkan permalink entri anda di SINI
  7. Di akhir entri anda letak ayat ini " Contest ini dianjurkan oleh Blog CoretanAnuar.Com ditaja bersama SembangHari2, Discount-Hari2 , azri.my  ,  bardboo.com , CikTom.com , emasfizikal.com, syaisya.com  percutianku.com , Sjiehan.com , StudioAksara eyriqazz.com
  8. Cabaran Pertandingan ini berlangsung sehingga 31 Disember 2012. 

Objektif Pertandingan ini ialah :

"Untuk menguji Pengaruh Google+, Facebook Like dan Twitter button terhadap SEO"

Melalui Pertandingan ini diharapkan dapat menguji kekuatan para peserta melalui sumber utama trafik iaitu :
  • Laman Web Google (Seo dan Google +)
  • laman Web Facebook (facebook Like)
  • Laman web Twitter (Twitter)
  • Ping, Tecnority, Bing dan sebagainya tidak akan dinilai dalam pertandingan ini*
Untuk lebih terperinci korang perlu lawat blog CoretanAnuar.com.

Entry terbaik SilenceBlogz aku rasa untuk pertandingan ini adalah : [removed]
Sebab : Jumlah pageview cecah 8030 - referrer dari google.com.my setelah 5 jam di published (rasanya lah kot.. malu tau aku ni macam bermegah-megah pulak)

PERTANDINGAN BLOG PALING POPULAR AKAN BERAKHIR PADA 31/12/2012
Jom join PERTANDINGAN BLOG POPULAR untuk memeriahkan suasana.. jangan join untuk menang... SilenceBlogz walaupun bukan blog SEO namun tetap menyokong pertandingan yang di anjurkan oleh bloggers terhebat mahupun blogger newbie macam SilenceBlogz.

Sekian terima kasih,
Potia Casadelarossa.


INCOMING SEARCH TERM :

blog popular
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

10 comments:

  1. seriusly korn x bape paham sbnr nya kalo any segmen or contest yang berdasarkan SEO...

    harap nanti ade mase, nak study sket pesal SEO ni.

    ReplyDelete
  2. gud luck... :)
    kurang lagi ilmu pasal SEO ni...
    macam faham sikit tapi tak faham rupanya.. -_-

    ReplyDelete
  3. eh! ni bukan nak ber Seo sgt.. malas nak ber SEO ni sebagai sokongan aku kat kontest je

    ReplyDelete
  4. hehe ni segmen yg prasyarat aku tak lepas nak masuk ni (mcm nak sain kontrak dah dia punya syarat2)...tapi kalau silenceblogz yg buat contest mcm ni nak jugak aku masuk kot utk support....

    ReplyDelete
  5. aku pon nak quit la... malu dgn otai2 wordpress.. blog aku basic jek.. diorang SEO giler... siap ada buat ebook lagi tu...

    ReplyDelete
  6. :) boleh la jadi popular pasni ye :) kita usik je jgn la marah.. Baru 2-3 hari lepas baca pasal contest ni. Tp disebabkan saya budak kecik yg kerdil lg xde nama, setakat baca jela.. All the best ye

    ReplyDelete
  7. Salam...

    Terima kasih kerana sudi menyertai Pertandingan ini...Good Luck.. Semoga berjaya...

    Saya dah pun masukkan blog awak dalam senarai peserta Pertandingan Anugerah Blog Paling Popular 2..

    Untuk maklumat lanjut, boleh Klik Di Sini

    ReplyDelete
  8. salam bro..
    Moga bro tesenarai nanti.doa tirana aduka.

    ReplyDelete

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: BLOG POPULAR OH BLOG POPULAR Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa