Latest News
Tuesday, January 22, 2019

Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi Lengkap Make Up Dan Busana Pengantin

Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi Lengkap Make Up Dan Busana Pengantin | Salam hormat pada semua pembaca Blogger2u yang budiman. Kali ini saya nak kongsikan sekali lagi prihal kawin. Minggu lepas aku menghadiri satu majlis "Open day" di MZ Garden Hall Bangi. Perjalanan dari Cheras cuma 25 minit je. Takde lah jauh sangat.

Berbalik pada tajuk, kalau korang perasan sebelum ni aku ada tulis pasal MZ Catering ni. Kalau korang belum baca korang boleh baca di sini [Pakej Lengkap Perkahwinan Dewan MZ Catering Bangi]. Di entry kali ni aku tak nak cerita secara terperinci sangat pasal pakej sebab aku dah cerita panjang kat entry seperti yang aku bagi di atas tu. Jadi aku highlight serba sedikit sekali lagi selanjutnya korang boleh rujuk di situ.

Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall bangi
Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi

Ok, macam biasa menjelang cuti sekolah atau cuti panjang seperti perayaan dan sebagainya mesti ramai je yang nak kawin kan? merancang awal adalah satu perkara yang bagus supaya apa yang kita nak berjalan dengan lancar. Tak kiralah apa saja persiapan mesti di buat lebih awal.

Kebiasaanya kita perlu membuat tempahan di banyak tempat untuk mengadakan satu-satu majlis perkahwinan. Kalau di MZ Garden Hall korang tak perlu kemana-mana lagi dah.Sebab semuanya ada di satu tempat. Cuma datang bawak diri je. Mana tidaknya, daripada dewan, catering, make up, fotografi dan pakaian pengantin pun ada di sana. Bukan tu je, hiasan pelamin dan tema pon boleh berunding dengan diorang. Apa yang penting MZ Garden Hall ni berkonsepkan perkahwinan dalam taman.

hiasan pelamin MZ Garden Hall
Salah satu hiasan pelamin MZ Garden Hall

Pakej Lengkap Perkawinan MZ Garden Hall

Kalau nak tahu pakej lengkap perkahwinan MZ Garden Hall ni korang boleh baca di entry seperti di link yang aku bagi kat atas tu. Tapi apa yang menarik kali ni, 20 orang pertama yang menempah korang akan dapat diskaun sebanyak RM5000. Sebelum terlambat jom cepat-cepat booking. Info lanjut antara pakej yang terdapat di MZ Garden Hall Bangi [klik sini]. Antara penjimatan yang korang dapat di setiap pakej yang di tawarkan oleh mereka ialah :


Aneka Menu
  • Pakej Perkahwinan Bajet - Dengan pakej ini hanya RM14.50 per pax dan minimun tempahan adalah untuk 1000 pax. Harga tersebut termasuklah dewan/kanopi sekali. Apa yang korang dapat ialah set menu utama yang mana terdapat nasi beriani 80% dan 20% nasi putih. Selain itu lauk pauk seperti ayam masak merah, daging masak kari, dalca sayur, buah, minuman kordial dan juga air kosong.

    Menu makan beradap - juga termasuk dalam pakej ini untuk 6pax. Apa yang ada dalam menu makan beradap ni? di antaranya 1 set ayam golek, 1 set ikan siakap sweet sour. Antara lain terdapat juga hiasan meja pengantin 2 unit dan kerusi cavari 4 unit.

    Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi 1
    Meja makan Beradap - Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi

      Kelengkapan majlis - Antara yang ditawarkan dalam pakej perkahwinan budget ini juga termasuklah kelengkapan majlis seperti 1 set meja makan beradap, sitting VIP 2 set, meja hadiah, meja door gift 1 unit, meja kek 1 unit, seorang event coordinator, pramusaji (penaggah) seramai 8 orang dan juga peralatan sajian untuk majlis.

      Items Percuma - Sebiji kek 1 tingkat untuk pengantin serta sebuah guestbook. Kesemua diatas korang ditawarkan RM1000 potongan harga.
    • Pakej Perkahwinan Ekonomi - Dengan pakej ini hanya RM19.50 per pax dan minimun tempahan adalah untuk 1000 pax. Harga tersebut termasuklah dewan/kanopi sekali. Apa yang korang dapat ialah set menu utama yang mana terdapat nasi beriani 80% dan 20% nasi putih. Selain itu lauk pauk seperti ayam masak merah, daging masak kari, dalca sayur, buah, minuman kordial dan juga air kosong.

      Menu makan beradap - juga termasuk dalam pakej ini untuk 6pax. Apa yang ada dalam menu makan beradap ni? di antaranya 1 set ayam golek, dessert, 1 set ikan siakap sweet sour. Antara lain terdapat juga hiasan meja pengantin 2 unit dan kerusi cavari 6 unit.

      Kelengkapan Pelamin dan Andaman - MZ garden Hall menawarkan Pakej Perkahwinan Ekonomi ini termasuk pelamin dan juga andaman. Apa yang anda dapat untuk pakej ini ialah set pelamin 5 panel 40-50ft, arch, walkway dan red carpet selain itu set renjis juga serta kipas juga boleh di dapati dalam pakej ini termasuklah kerusi pengantin 2 unit dan kerusi cavari 6 unit.

      Items Percuma - Dalam pakej ini terdapat items percuma terutamanya jika korang nak raikan para tetamu yang yang hadir. Antaranya yang menjadi kesukaan tetamu ialah photobooth. Tak lengkap kalau tak gunakan perkhidmatan photobooth kalau ke majlis kawin itu nanti untuk dijadikan kenangan. Pakej ini juga didatangkan dengan family conner, kek 2 tingkat, DJ dan PA sistem, guest book dan juga bilik menunggu.

      Dalam pakej ini korang boleh membuat pilihan samada memilih kelengkapan dewan atau kanopi serta kelengkapannya. Apakah yang korang dapat? [Sila lihat flayer di Sini]
    Selain itu terdapat lagi penjimatan yang di tawarkan oleh MZ Garden Hall Bangi ini. Antaranya seperti:
    • Pakej Perkahwinan Eksklusif dengan penjimatan RM7000 yang mana RM35.50 untuk minimum 1000 pax. Untuk keterangan lanjut sila rujuk entry yang dilampirkan seperti di link diatas.
    • Pakej Lengkap Perkahwinan juga menawarkan penjimatan sebanyak RM6000 untuk minimun 1000 pax dengan kadar RM23.50 untuk setiap pax termasuk fotografi. Untuk keterangan lanjut sila rujuk entry yang dilampirkan seperti di link diatas.
    MZ Garden Hall Bangi yang bertemakan ala Garden ini tidak tertumpu kepada majlis perkahwinan sahaja, banyak lagi dewan-dewan yang korang boleh menempahnya untuk sebarang majlis. Antara majlis lain yang korang boleh adakan di sini seperti;
    • Perjumpaan tahunan.
    • Majlis makan malam.
    • Tapak pameran.
    • Majlis kenduri kendara.
    • Majlis kesyukuran.
    • Pelancaran produk.
    • Jamuan akhir tahun.
    • Kursus dan seminar.
    • Dan lain-lain lagi.
    Antara dewan yang mereka sediakan untuk tempahan adalah seperti ;
    1. MZ Garden Hall
    2. MZ Diamond Hall
    3. MZ D'Tasik

    Pertunjukkan Make Up

    Ketika aku ke hari Open Day MZ Garden Hall yang lepas memang aku dapat lihat sendiri bagaimana make up artist diorang membuat solekkan kepada pengantin. Dengan kelengkapan dan kepakarannya membuatkan pengantin terlihat sangat cantik. Dengan menempah Pakej Perkahwinan Lengkap dan Pakej Perkahwinan Ekonomi korang korang akan dapat kelengkapan pengantin dan andaman ni. Jadi kalau korang pening nak cari juru make up. Aku sarankan korang ambil salah satu daripada pakej ni.

    Persembahan make up oleh make up artis MZ Garden Hall Bangi
    Persembahan make up oleh make up artis MZ Garden Hall Bangi

    Busana Pengantin MZ Garden Hall

    Nak kawin tapi tak tahu nak cari baju pengantin kat mana? ehh... penat ulang tapi kena bagtau juga. Kat sini dia punya busana pengantin terdapat banyak pilihan. Daripada yang kelihatan tradisional hingga ke moden. nak tema apa semua ada. Pendek kata semua lengkap. Kat bawah ni aku sertakan gambar untuk korang nilaikan sendiri. Sebelum tu nak bagitau. Ni antara sebahagian koleksi mereka. banyak lagi koleksi-koleksi mereka dalam simpanan.

    Busana Pengantin
    Koleksi Busana Pengantin MZ Garden Hall Bangi

    Busana Pengantin MZ Garden Hall Bangi
    Busana Pengantin MZ Garden Hall Bangi

    Both Sampingan Dan Gambing Golek

    Memang tak sah kalau adakan majlis tanpa both makanan pencuci mulut seperti cendol, ais krim, kuih muih tradisi melayu, beranika kek serta manisan dan macam-macam lagi. Bukan itu saja terdapat juga both kambing golek yang sentiasa menjadi tumpuan para tetamu yang hadir.

    Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi
    Aneka jenis kek

    Kalau korang rasa berminat nak buat tempahan atau sebarang pertanyaan jangan segan silu nak tanya diorang. Insya Allah diorang semuanya peramah. Di bawah ni aku sertakan butiran untuk korang hubungi diorang.

    Hubungi : 014-3180070 (Encik Fazrul)

    Waktu Operasi
    0830am - 1730pm

    Website & Sosial media

    Alamat
    MZ Catering dan MZ Garden Hall
    Lot 5057, Jalan Utama,
    Kg Dato Abu Bakar Baginda,
    43650 Bandar Baru Bangi.


    INCOMING SEARCH TERM :

    Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi Lengkap Make Up Dan Busana Pengantin, MZ GArden Hall Bangi, Lakej Lengkap Perkahwinan Bangi Putrajaya kajang
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    9 comments:

    1. It's really a nice and useful piece of information. I am glad that
      you shared this useful information with us. Please keep us
      informed like this. Thank you for sharing.

      ReplyDelete
    2. WÒ»en someone writes an article he/she maintains the thougÒ»t of a user
      in hіs/her Ьeain that hhow a user can be awarte of it.
      So that's why this piece of writing is amazing. Тhanks!

      ReplyDelete
    3. I have been surfing online more than three hours nowadays, yet I by no means discovered any attention-grabbing article like
      yours. It is beautiful value sufficient for me.
      In my opinion, if all web owners and bloggers made just
      right content material as you probably did, the net might be
      much more useful than ever before.

      ReplyDelete
    4. I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog.
      Is this a paid theme or did you customize it yourself?
      Either way keep up the nice quality writing, it's rare to see a nice blog like this one these days.

      ReplyDelete
    5. I truly love your blog.. Very nice colors & theme. Did you develop this website yourself?
      Please reply back as I'm attempting to create my own blog and would like
      to find out where you got this from or what the theme is called.
      Kudos!

      ReplyDelete
    6. I like this website because soo much useful material on here : D.

      ReplyDelete
    7. Please keep us up to date ike this. Thanks for
      sharing.

      ReplyDelete
    8. Pretty! This was an extremely wonderful post. Thanks for supplying this information.

      ReplyDelete
    9. I used to be able to find good info from your blog articles.

      ReplyDelete

    NO SPAM ALLOWED !!!
    Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

    Item Reviewed: Pakej Perkahwinan MZ Garden Hall Bangi Lengkap Make Up Dan Busana Pengantin Rating: 5 Reviewed By: Blogger2u