Latest News
Thursday, November 22, 2012

Kata KUNCI dan TAG untuk Meningkatkan SEO

Penulis bebas dan blogger sering tertanya-tanya mengapa sesetengah cerita mendapatkan paparan halaman yang lebih daripada yang lain. Walaupun jawapan yang melibatkan beberapa faktor yang berbeza, antara yang paling penting adalah kata kunci dan tag.

Fikirkan internet sebagai buku gergasi dengan halaman indeks yang tidak semestinya dalam susunan abjad. Malah, ia lebih seperti peta. Orang pergi ke kotak carian dan jenis di mana mereka mahu pergi. Enjin carian daripada memadankan perkataan dengan tajuk dengan perkataan yang sama dan senarai hasil akan muncul.


Walau bagaimanapun, ia mengambil masa lebih untuk tampil dalam hasil carian puncak daripada padanan perkataan dalam tajuk berita.


Enjin carian 'Crawl' melalui kata kunci yang banyak dalam setiap artikel yang memberikan setiap cerita berat. Dalam kes SEO, yang lebih berat adalah lebih baik daripada menjadi cahaya.Apa yang menjadikannya satu artikel berat adalah mengulangi kata kunci di seluruh laporan itu. Sengaja memuatkan sehingga satu artikel dengan kata kunci yang dimasukkan ke dalam tajuk boleh berfungsi terhadap anda dan sebenarnya tenggelam cerita anda dalam keputusan carian. Apa yang akan memberikan nilai kata kunci adalah relevan kepada badan artikel.


Sebagai contoh: Jika saya menulis cerita tentang pengangguran, bukan sahaja saya akan mempunyai 'pengangguran' perkataan dalam tajuk, akan ada kata kunci yang relevan dalam badan laporan yang pada asasnya mengesahkan tajuk. Dengan cara ini, mesin internet bahawa keputusan kawalan enjin carian akan melihat artikel anda sebagai salah satu yang di-topik dan mempunyai berat lebih daripada artikel-artikel lain mengenai topik yang sama.


Kata kunci yang relevan perlu diulangi dalam tag, jadi orang yang mencari maklumat mengenai topik anda akan dapat mencari artikel anda.


Satu cara yang baik untuk mengetahui jika artikel anda mempunyai kata kunci yang tepat adalah untuk mencari trend pada kata kunci dalam tajuk anda.Setelah satu artikel yang diterbitkan di laman web, 'robot' enjin carian mula 'merangkak' melalui ia mencari kata kunci. Mereka memberikan berat, padankan ia dengan tag, dan kemudian memberitahu ia di mana untuk pergi dalam keputusan carian.


Walaupun mengemaskini badan artikel adalah amalan SEO yang baik, mengubah tajuk di saat-saat awal berikutan penerbitan adalah hampir selalu membawa padah. Ia boleh mencabut artikel dari kata kunci dan tag, dan menyebabkan enjin carian untuk cepat mengabaikan dan menanamnya.


Menggunakan nombor yang betul kata kunci dan tag yang berkaitan tidak jaminan mega hits pada mana-mana artikel tertentu. Tetapi penggunaan yang betul mereka akan meningkatkan peluang anda yang ditemui oleh enjin carian, dan sebahagian kritikal SEO yang baik.


Just Shared,
Potia Casadelarossa,
*Silenceblogz bukanlah blog SEO, tapi sekadar berkongsi cara SEO semata-mata.
Sharing is caring..


INCOMING SEARCH TERM :

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: Kata KUNCI dan TAG untuk Meningkatkan SEO Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa