Latest News
Tuesday, March 27, 2012

SIAPA Ludwig Mies van der Rohe GOOGLE DOODLE HARI INI

Google Doodle
Ludwig Mies van der Rohe (27 Mac 1886 - Ogos 17, 1969) adalah seorang arkitek Jerman. Beliau biasanya DIKENALI sebagai Mies, nama keluarga beliau..

Ludwig Mies van der Rohe, bersama-sama dengan Walter Gropius dan Le Corbusier, secara meluas dianggap sebagai tuan perintis seni bina Moden. Mies, seperti kebanyakan Perang Dunia pos saya sezaman, berusaha untuk menubuhkan gaya seni bina baru yang boleh mewakili zaman moden sebagai klasik dan Gothic lakukan untuk era mereka sendiri. Dia menciptakan gaya seni bina abad berpengaruh kedua puluh, dinyatakan dengan jelas melampau dan kesederhanaan.


Bangunan matang yang dibuat menggunakan bahan-bahan moden seperti industri keluli dan kaca plat dalaman di rumah untuk mentakrifkan ruang. Beliau berusaha ke arah seni bina dengan rangka kerja yang minimum bagi struktur yang seimbang terhadap kebebasan tersirat ruang bebas yang mengalir terbuka. Beliau menyeru bangunan "kulit dan tulang" seni bina. Beliau mencari pendekatan yang rasional yang dijangka akan memacu proses kreatif reka bentuk seni bina. Beliau sering dikaitkan dengan aphorisms....
Info selanjutnya sila rujuk google.com


INCOMING SEARCH TERM :

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

NO SPAM ALLOWED !!!
Sebarang Komen yang tidak berkaitan dengan artikel / SPAM akan Di PADAM. Terima Kasih.

Item Reviewed: SIAPA Ludwig Mies van der Rohe GOOGLE DOODLE HARI INI Rating: 5 Reviewed By: Potia Casadelarossa